I fredags när jag använde mina stora gröna NYA örhängen för första gången, så gick de sönder efter halva kvällen. De trillade ner på bordet och en del i lödningen lossnade. Tråkigt, och sånt borde inte hända på nya saker tycker jag. Såklart gick jag tillbaka med dem idag dit jag köpt dem och fick ett förvånandsvärt dåligt bemötande. De var otrevliga, arroganta, nonchalanta och sa att det var mitt eget fel, att jag brutit sönder dem. Eh, varför skulle jag göra det? De vägrade reklamera varan, tittade knapt på mig och himlade med ögonen. Jag blir helt galen på sånt! Vad är det för fel på servicen i Sverige ibland!? Ett trevligt bemötande och hjälp är det minsta jag kan förvänta mig av ett fabrikationsfel. Men nej, jag fick snopet och argt lämna butiken. Så ledsen sura gubbar på Antikt Gammalt & Nytt, ni förlorade just en tidigare trogen kund. Åter till något roligare, kom till kontoret nyss, första dagen på länge, då jag inte har inspelning idag. Ett fint kuvert väntade på mig bland posten, inbjudan till ELLE-galan, årets största svenska modefest. Tack ELLE! Självklat kommer jag, ska osa på direkten. Ska dessutom vara på plats och jobba, ska göra en väldigt rolig grej där.